Wednesday, February 26, 2003

stress.....stress....
utk 4 minggu berturut2x aku ader exam gila la cam nih....tak berenti2x....naik pecah otak aku dok pikir....bila la bole rehat...atleast takder exam for 1 week pon jadi laa....dlm stress nih plak....tetiba aku suka dengar lagu Man Bai - Sebenarnya...aku rase korang pernah dengar lagu die kan? kalu tak pernah tuh buat2x la msg aku kat MSN/YM nanti aku leh kasi kalau aku online....orait geng....nih lirik die

Man Bai
Sebenarnya

Mungkinkah itu hanya kau berpura
Kata yang lafaz dari bibirmu
Mungkinkah itu hanya seketika
Bagaikan embun di hujung rumput ( 2X )

Katanya hanya aku yang dimimpi
Tiada selainnya dariku
Akan kupadamkan lilin cintamu
Jika kau menolak cintaku ( 2X )

Benarkah apa yang dikau katakan
Makin resah jiwaku
Apa buktinya aku yang kau cinta
Tunjukkanlah oh! kasih
Oh! kasih, kekasih... oh... oh...
Sebenarnya... hati ini sepertimu (2x)


Monday, February 24, 2003

kalau korang perasan..aku rase blogger aku nih bukan utk buat diary kot....tapi dok paste lirik jer...lama2x kang jadi lirik blogger plak...hahaa...anyway...aku letak sebab aku suka dengar lagu especially lagu yg aku ader....ari nih aku nak paste lagu negori sembilan kat ekau semuo....kalu reti nyanyi tuh...bole la nyanyi samo2x...

Ally Noor&Mastura - Apo kono eh jang

jang oo jang,
mano pulak poie budak bertuah ni,
sonyap jo,
siaplah jang oi,
kobau tuh tak boie makan laie,

batu kikir jambatan bosi,
gulai udang sebelango,
cubo mak pikir dalam hati,
sayo nih bujang sudah lamo ai,

apo kono eh jang,
ko monong ajo,
orang ke bulan,
ekau di mano,
muko berpoluh,
apokah rosah,
carian ubek,
penawar duko,

poie lah mandi,
ari dah tinggi,
jangan termonong,
menoman tanggo,
kesawah kito,
menuai padi,
apo dikonang perkaro yang sudah,

Reff 1:

si milah ko gilo kan,
orang dah masuk meminang,
mano den lotak muko,
hondak ko jang di ambil orang,
biar omak cari yang lain,
ompok orang jangan di idam,

haa...tuh lah,
dulu laie den kobar eh,
kojo jang kojo,
ni ke kobun maleh,
kesawah liat pulak tu,

aa omak ni,
sekolah tinggi-tinggi,
takkan ke sawah do,
buek malu jo,

nak anak orang tak payah berduit,
apo nak jadi ko nih jang oi,
aii,

abih camno mak,
badan sayo nih aa nak domam rasonyo,

dah den kobakan dulu,
kumpulkan duit,
pinang la copek,
ini kau tangguhan,
kesawah kito,
mengumpul belanjo,
berkonan den si milah,
buek menantu,

Reff 2:

apo laie ko sosalkan,
meraung tak dok guno,
milah kawin minggu dopan,
mlopong kau jang putih mato,
jangan laie di konang-konang,
asyik di konang merano badan,

berkocak-kocak,
air di boting,
nga limo manih,
betarok mudo,
biar bercacak,
korih dan lombing,
putih kuning den tarik juo,

ko nak anu nak apo si milah tuh pulak,
jangan jang malu omak,
kito yang susah nanti,

sayo tak kiro,
saya ndak kan juo milah tuh mak,
apo nak jadi jadi lah,

dah dirasuk setan budak ni,
dunio pon tak nampak laie,

ke jelobak ke jelobu,
tuai padi tigo tangkai,
kato ombun den,
kato orang den,
kato ocu den,
podihnyo hati menangung malu,
tak mati badan merasa ai,

apo ko eh jang,

Wednesday, February 19, 2003

selama nih aku dok paste lagu pop jer...kali nih nak paste plak lagu2x nasyid..kasi seimbang sket pengetahuan kita...

Saujana
Harapan PadaMu Subur Kembali

Wahai Tuhan ku yang Esa
Bila kenangkan QaharMu
Rasa gerun di hatiku
Kerana takutkan seksaMu

HambaMu rasa putus asa
Siapakah dapat bersihkan diri
Dari segala dosa yang memburu
Setiap hari setiap ketika

Tika mengenang GhafarMu
Putus asa tiada lagi
Semangatku pulih kembali
Harapanku subur kembali

Ujian menimpa menekan di jiwa
Tak sanggup meneruskan perjuanganku
MehnahMu itu penghapus dosaku
Mengganti hukumanMu di akhirat

Di waktu mengenang rahmatMu
Terasa diri kurang bersyukur
PadaMu harusku memohon
Moga syukurku bertambah
Alangkah susahnya
Mendidik nafsuku
Yang tidak dapat melihat kebenaranMu
Bantulah hambaMu
Dalam mendidik jiwaku ini

Friday, February 14, 2003

hi...

nih nak cite kat korang...pasal bebudak CO....derang ni suma skarang tgh gila tgk cite MAMI JARUM...korang mesti dah tahu kan cite tuh kan? alah...cerita loghat utara ler aper lagik...ader tuh sampai tiap2x ari tgk....aku tak der la tgk tiap2x ari, tapi aku suka dengar lagu anak mami tuh...sebab apa? sebab klakar kot...bila dengar lagu tuh...teringat plak time die nari hindustan tuh...hahaha...mmg lawak gila...nih aku nak paste lirik lagu aku suka...

Mami Jarum- Anak mami

(L)
hai anak mami ku sayang,
senyumanmu buat aku tertawan,
siang malam wajah mu ku terbayang-bayang,

malam hari ku asyik merancang,
esok hari nak masuk meminang,
berdebarnya bila mata kita bertentang,

(P)
hai jantung hati ku sayang,
senyuman mu oh aku tertawan,
siang malam wajahmu ku terbayang-bayang,

malam hari ku asyik merancang,
bila lagi nak masuk meminang,
berdebarnya bila mata kita bertentang,

Reff:

(L)
sampai bilakah oh sayang,
terpaksa aku memendam,
bimbang hati ini andai kau di kebas orang,

(P)
cinta ku bukan mainan,
janganlah engkau sangsikan,
hulurkanlah kunci hati mu padaku sayang,

(L&P)
hai anak mami ku sayang,
lirik matamu sungguh mengancam,
yang penting kasih ku semakin mendalam,
hai anak mami ku sayang,

(L)
hai anak mami ku sayang,
senyumanmu buat aku tertawan,
siang malam wajah mu ku terbayang-bayang,

malam hari aku asyik merancang,
esok hari nak masuk meminang,
berdebarnya bila mata kita bertentang,

Wednesday, February 12, 2003

Assalamualaikum...

Dah lama plak rase tak update blog aku nih...anyway aku nak ucapkan SELAMAT ARI RAYA AIDILADHA kepada family aku, member yg knal aku dan semua la yg baca blog aku nih...aku mintak maaf kat korang...kalu wat salah harap di ampun kan ok geng? dan pada tuh...aku gak nak ucapkan kan member2x mesia yg dah nak final, good luck utk korang. buat la baik2x...jgn main hentam jer time jawab....chow sin