Monday, December 29, 2003




Wednesday, December 17, 2003

Recent album that i just had..btw,RHCP is always kick ass!! must hear album!!

Tuesday, December 16, 2003


I'm tired of being what you want me to be
Feeling so faithless, lost under the surface
I don't know what you're expecting of me
Put under the pressure, of walking in your shoes
(Caught in the undertow, just caught in the undertow)
Every step that I take is another mistake to you
(Caught in the undertow, just caught in the undertow)

I've become so numb
I can't feel you there
Become so tired, so much more aware
I'm becoming this, all I want to do
Is be more like me and be less like you

Can't you see that you're smothering me?
Holding too tightly, afraid to lose control
'Cause everything that you thought I would be
Has fallen apart, right in front of you
(Caught in the undertow, just caught in the undertow)
Every step that I take is another mistake to you
(Caught in the undertow, just caught in the undertow)
An' every second I waste is more than I can take

I've become so numb
I can't feel you there
Become so tired, so much more aware
I'm becoming this, all I want to do
Is be more like me and be less like you

And I know
I may end up failing too
But I know
You were just like me
With someone disappointed in you

I've become so numb
I can't feel you there
Become so tired, so much more aware
I'm becoming this, all I want to do
Is be more like me and be less like you

Become so numb
I can't feel you there
I'm tired of being what you want me to be
I've become so numb
I can't feel you there
I'm tired of being what you want me to be

Guys, checkout on download section that i just placed today!! you can download the songs just by clicking the link provided. Btw, thanks to Izrul for the link.

Thursday, December 11, 2003

i just finish my final exam yesterday,and it so horrible.most of them are hard..(censored)! btw, the result could be post by the end of this week,very2 scared lah..nothing much to say though, but fred and ude gonna go back to malaysia this week,have a nice break dudes! balik kampung dont forget to makan alot! or else rugi..haha

Tuesday, December 9, 2003



Sunday, November 30, 2003

Here are some Petronas Ads which kinda excellent (two thumbs up) in deliver a meaningful message. i really like the " Raya-no charge" and "Deepavali - hoot boys" ads. One describes the meaning to love our parent, and the other told us to remember our roots. Way to go Petronas!!

No Charge(click here)

Hoot Boys(click here)

Kasut Gombak(click here)

These are some of the pictures that i got for Aidilfitri Celebration...held it at the Community Center...had sate, mee hun and BBQ..lot of work though it's fun...


Eat a lot


Friday, November 28, 2003

today, i and some of my frens went to Abu Bakr's open house (for Eid) in Brekenridge. It's was really cold over there, around 0-5 cels. however, the best part is the food which is good. We had nasi briani, mee siam and thanksgiving turkey. Imagine to eat these dishes while we In the afternoon we heading to Parker Park for sliding. Man, there's alot of fun going on there. Here are some of the picture i took...


Trip's members

Super Katak

Monday, November 24, 2003

"Di pagi Syawal takbir bergema, tua dan muda saling bermaafan. Lupakan segala kisah yang lalu, semangat baru bina bersama, untuk ikatan kekal berpadu....Salam Aidilfitri dan maaf zahir batin"

picture of international day that i had taken which held on saturday, nov 22, 2003.

Malaysia Student

Peru Guys

Dzul - Mastercard Ads

Wednesday, November 19, 2003

these some of picture that i took when i went to Vegas...i spent most of my weekend there, and its really happening...i would highly recommend you to go there atleast once in a life.

Hoover Dam

In front of Excalibur


Saturday, November 8, 2003


1st Joke:

Pada sebuah penerbangan dari Kuala Kumpur ke Australia.

"Ini Kapten Kamal berbicara".
"Atas nama seluruh anak kapal kami mengucapkan selamat datang dan
selamat menikmati perjalanan anda bersama Hebat Airlines nombor
penerbangan MH101 dari Kuala Lumpur menuju Australia".
"Saat ini kita berada pada ketinggian 35000 kaki ke arah timur".
"Jika anda melihat ke luar jendela pada sisi sayap,
maka anda akan
melihat bahwa kedua mesin sedang terbakar"
"Jika anda melihat ke luar jendela arah ke belakang, maka anda melihat
bahagian ekor sudah mulai tercabut"
"Jika anda melihat ke bawah ke laut, anda akan melihat perahu darurat
kecil berwarna kuning dengan tiga orang melambaikan tangan kepada anda"
"Mereka adalah saya iaitu kapten anda, beserta co-pilot dan seorang
pramugari. Anda sedang mendengarkan rakaman pesan saya"

2nd joke:

Jam sudahpun menunjukkan pukul tujuh pagi. Salim masih lagi berdengkur.
Ibunya pun segera mengejutkannya untuk ke sekolah.

Ibu: Salim...Salim...bangun nak, pergi sekolah, nanti kamu terlambat.
Salim: Alah mak... Salim tidak mahu pergi ke sekolah!
Ibu: Apa, tidak mahu pergi sekolah?! Baik... Salim berikan emak dua sebab mengapa
Salim tidak mahu ke sekolah.
Salim: Semua murid-murid tidak suka Salim. Guru-guru di sekolah pun tidak suka pada Salim!
Ibu: Itu bukan alasan bagi Salim untuk tidak ke sekolah. Cepat, bangun sekarang!
Salim: Baiklah, sekarang emak pula berikan Salim dua sebab mengapa Salim mesti pergi ke sekolah.
Ibu: punya anak! Salim dengar baik-baik, pertama Salim sudah berusia
lima puluh tahun. Kedua Salim PENGETUA SEKOLAH!!!

3rd joke:

Empat orang bakal ayah sedang menunggu kelahiran bayi mereka diruang rehat sebuah hospital. Kegelisahan jelas diriak muka mereka…

Seorang jururawat keluar dari bilik pembedahan lalu berkata kepada lelaki yang pertama, “Tahniah! Isteri Tuan selamat melahirkan anak kembar dua.”
“Kembar dua! Kebetulan pula, saya bekerja di menara berkembar Petronas,” kata lelaki yang pertama dengan riangnya.
Beberapa minit kemudian, seorang jururawat lain datang memberitahu kepada lelaki kedua, “Isteri Tuan selamat melahirkan bayi kembar tiga. Tahniah!”
“Apa? Kembar tiga! Saya bekerja dengan 3D Corporation, kata lelaki yang kedua.
Setengah jam kemudian, seorang jururawat memberitahu kepada lelaki ketiga, “Tahniah! Isteri Tuan selamat. Tuan dikurniakan anak kembar empat” kata jururawat itu dengan tenang.
“Kembar empat! Sungguh saya tak menduga kejadian ini, saya pula bekerja di Four Season Hotel,” kata lelaki ketiga dengan gembira.
Lelaki yang keempat mula mundar-mandir kegelisahan. Ketiga-tiga lelaki tadi berasa hairan melihat keadaan lelaki keempat itu. Mereka bertanya,
“Apakah yang merunsingkan awak?”
Dengan perasaan gelisah dia menjawab “Saya bekerja di Seven Eleven.”

Sunday, November 2, 2003

Hari Raya Aidilfitri 2003 are some pictures that we took's really freezing out there!!!




Thursday, October 30, 2003

Happy Ramadhan to you all, in this holy month i just wanna seek forgiveness from you guys. if there any mistake that i make, please pardon me...MAY ALLAH BLESS YOU

p/s: here is a funny cartoon i got

Saturday, October 18, 2003

i just heard about this newly emerging Bandung band "Mocca" has all the songs on their first album written in English.i dunno how to explain their "rentak" but its like old + children songs. it really relaxing when hear the songs. but i only had 3 songs and i like most the song entitle "Me and my boyfriend" and they do win in Indo's MTV Award for Best Video of the Year thru that vids..

Friday, October 17, 2003

i'm sorry guys, the pics which i promised has not ready yet (haven't develop the films). thou, it may take bout 1/2 weeks to post it here. BTW, i think it's already 2 month since i post a lyric so i wanna share this lyric and i had uploaded the song thru yahoo briefcase, just click the "link" to download it. enjoy



To tell you the truth
I didn't want this thing to happen (while you were away)
I don't wanna be involve in this anymore
Cause i wanna be sober again
I don't want this spiral playing against my brain
Cause i wanna be so natural
I don't want this animated cartoon flow in my tubes
Cause i wanna be so happy
I wanna be so healthy
I wanna be so wealthy

It happen, it happen to me
It could happen, it could happen to you
It could happen, it could happen to anyone
Especially... Me... Or you... Or she... Or he...

I have done a million mistakes in my life
And there is no way of turning back
I hope i will be happy and healthy again
For the rest of my entire life
Along with a big fake xxxx smile
And yes of course i wanna smile
I wanna smile
I wanna smile
Yes, i wanna smile
I got to smile
I need to smile

It happen, it happen to me
It could happen, it could happen to you
It could happen, it could happen just to anyone
Especially... Me... Or you... Or she... Or he...

I better stop telling you about what is going on
Cause you will never understand
So all i got to do is just
Stop singing
I better stop playing
We better stop jamming, strumming, drumming
Stop dreaming right now

Wednesday, October 15, 2003

i just got back from Las Vegas for fall break.anyway it's pretty nice down there,dunno what to write coz i'm really tired after a long day ride.btw, pic @vegas gonna coming soon.

Friday, October 10, 2003

while i'm surfing the internet today, i found one b.e.a.utiful sentance which i feel has a deep meaning for me. by the way, you guys can inteprete it on your own way that may meaningful for you, the sentence goes like this:

"Kadang-kala rama-rama lebih baik dibiarkan terbang ke udara. Kerana ia akan kelihatan lebih cantik terbang bebas di udara dari terkurung di dalam kotak kaca. Tetapi apabila ia terbang, ia mungkin akan hilang selamanya dari pandangan kita. Tapi keindahannya itu akan kekal di dalam ingatan kita buat selama-lamanya."

do tell me what do think about it...

Tuesday, October 7, 2003

just wanna share this jokes...

Tersebutlah alkisah,Seorang gembala sedang menggembalakan biri-birinya.
Datang seorang pemuda lalu bertanya,

"Baguslah ternakan biri-biri engkau. Boleh tak saya tanya beberapa soalan?
"Oh, boleh saja" kata gembala itu.Orang itu berkata, "Berapa jauh
biri-biri ni berjalan setiap hari?"
"Yang mana, yang putih atau yang hitam?" tanya gembala.
"Yang putih."
"Ah,yang putih berjalan lebih kurang enam kilometer setiap hari."
"Dan yang hitam?"
"Yang hitam pun sama."
"Dan berapa banyak rumput mereka makan setiap hari?"
"Yang mana, yang putih atau yang hitam?"
"Yang putih."
"Ah, yang putih makan lebih kurang empat kilo rumput setiap hari."
"Dan yang hitam?"
"Yang hitam pun sama."
"Dan berapa banyak bulu yang mereka hasilkan setiap tahun?"
"Yang mana, yang putih atau yang hitam?"
"Yang putih."
"Aaa...menurut perkiraan saya, yang putih menghasilkan sekitar
enam kilo bulu setiap tahun kalau mereka dicukur."
"Dan yang hitam?"
"Yang hitam pun sama."

Orang yang bertanya menjadi geram lalu bertanya,
"Kenapa engkau membezakan biri-biri engkau yang putih dgn yg hitam setiap kali nak jawab soalan saya,padahal jawapan semuanya sama saja"
Gembala itu menjawab,
"Mestilah saya beza-bezakan sebab biri-biri yang putih itu adalah milik saya."
"Ooo, begitu," pahamlah si penanya tu,kalau yang hitam tu pulak siapa punye?"
"Yang hitam pun sama," kata gembala itu.

Thursday, October 2, 2003

hi guys,
it take a long time to update my blog. i'm pretty busy right now because having a midterm exam for the past few weeks and then got Society of Petroleum Enginneer (SPE) conference in Denver (which i think i wont go there...LAZY!!). but most of petroleum's students may have a week school break starting this monday...horray,horray (peace at last). one more thing to tell you guys, i got an interviews this week with Occidental Oil and Anadarko Petroleum,just trying to have my first internship.hopefully to get either of the company or both maybe..that gonna be awesome. by the way, here's one joke that my friend send it to me which quite funny, enjoy!! ::::

Pada 1985 adalah tahun kemelesetan ekonomi dunia.. begitu banyak syarikat kena tutup dan terjadilah masalah siswazah menganggur . Untuk mengurangkan tekanan kepada rakyat.. kerajaan telah membuat berbagai program, antaranya skim siswazah menganggur. Namun demikian, tindakan itu tidak dapat menampung lebihan siswazah terutamanya yang mengambil jurusan pertanian atau civil engineering. Nak dijadikan cerita.. adalah seorang siswazah menganggur dari UPM yang sudah berbulan-bulan mencari kerja, tapi tak dapat-dapat juga. Merata dia minta, tak dapat-dapat juga.. Dan kerana ekonomi meleset, Zoo Taiping pun kena effect dia juga, dah la orang kurang mai.. kena cut lagi budget dia. Entah macam mana , sekor orang utan kat zoo tu mati kerana kurang makanan. Tension juga la pengarah zoo ni pasai orang utan ni juga lah yang menjadi tarikan utama! pengunjung kesitu .. Ntah nak jadi rezeki siswa tu dia pi la mintak kerja kat zoo tersebut.. maka di interview la dia ni. Kepala pengarah zoo yang brilliant ni pun timbul satu idea... jeng.. jeng.. jenggg. Dia offer kat budak tu.. 'emmm ,mau dak kamu jadi orang utan ? Kerana susahnya dapat kerja ,budak tu pun sanggup la menyamar utk jadi orang utan. Tiap2 hari dia terpaksa la pakai sarung kulit menyerupai orang utan untuk memastikan pengunjung tetap tertarik ke zoo tersebut dan pihak zoo pun bagitau dekat orang ramai yang depa ada orang utan baru.. lebih cerdik lagi. Jadi ,ramai la orang mai nak tengok orang utan yang cerdik tu.. Depa bagi kali2 pun dia leh jawab ...(dia tulis atas tanah jawapannya ) So, income zoo tu pun increase gila laa. Satu hari, tengah dia dok buat aksi 'breakdance' seperti yang pengunjung suruh buat ,dia ter! jatuh dari atas kekandang buaya yang terletak bersebelahan. Fuhhh.. buaya dalam kandang tu pun melibas-libas gila la ekor dia sambil merangkak ke arah orang utan tersebut. Budak yang jadi orang utan tu pucat lesi... sampai terkencing-kencing dalam sarung tu. Buaya tu terus merangk ak dengan ganas kearah orang utan tu sambil mengangakan mulut dia.. Sappp!! kepala orang utan tu dah berada dalam mulut buaya tu . Tiba-tiba dia terdengar suara dari buaya tu....... pssttttt , jangan takut.. kami dari UiTM laaa.. kekekeke

Friday, July 11, 2003

wussup? nothing to say much coz i'm very busy studying for upcoming exam. i'm pretty bored already to do this piece of SHIT! anyway got some funny story to tell u guy bout chewing gum and why it's banned in s'pore...just read it:

Rasanya ramai yang dah tahu chewing gum is a banned stuff In Singapore.cakap pasal chewing gum dan Singapore nie.Ada satu cerita,Pm Singapore pegi ke Thailand, dia makan malam dengan raja Siam. Mula-mula diorang makan udang,pm Singapore tanya Kat raja siam lepas makan udang ,apa orang thailand buat Dengan kulit udang? Raja Siam jawab: ?kami tak buat apa.kami buang aje? Pm Singapore: ooo kat Singapore ,kami recycle kulit udang Jadik keropok udang, lepas tu kami eksport ke Thailand?Lepas tu diorang makan limau plak.Pm Singapore Tanya lagi ?Lepas makan limau, apa orang Thailand buat dengan kulit limau?? Raja Siam jawab ?kami tak buat apa,kami buang aje? Pm Singapore: ooo kat Singapore, kami recycle kulit limau jadik Jus limau, lepas tu kami eksport ke Thailand?Last sekali, diorang makan chewing gum.seperti biasa pm Singapore pun Tanya ?apa orang Thailand buat dengan chewing gum yang dah dimakan?? Raja Siam jawab ?kami tak buat apa, kami!
buang aje? Pm Singapore: ooo kat Singapore, lepas makan chewing gum, kami recycle Jadik kondom, lpeas tu kami eksport ke Thailand? Raja Siam plak Tanya: ?apa orang singapore buat dengan kondom selepas digunakan?? Pm Singapore jawab: kami tak buat apa, kami buang aje.? Raja Siam: ooo kat Thailand, lepas guna kondom, kami recycle jadik chewing gum, Lepas tu kami eksport ke Singapore? Erk! muka Pm Singapore jadik merah padam? dan sebaik
saja pm Singapore Balik ke negaranya, dia terus ban chewing gum di Singapore, sampai sekarang! Itulah kisahnya, kenapa chewing gum di-ban kat Singapore

Thursday, July 10, 2003

i got 1 interesting story to tell you guys .....this story i received from one of my fellow CSM frens ( SHahir - thanks dude!)....please proceed to read it...have fun....
(Disclaimer : For 18 and above only)

Read till the end!!!........

Sebaik sahaja anda baring, anda mula merasakan otot-otot anda mula menegang. Anda cuba mengelak dengan cuba memberi alasan, tetapi dia enggan menerima alasan anda bahkan semakin merapati anda. Dia bertanyakan adakah anda takut. Tetapi anda....!! dengan berani menggelengkan kepala.

Jari- jemarinya mula meneroka untuk mencari apa yang dihajati. Dan kali pertama jarinya menyentuh tempat yang betul. Semakin dalam dia menusuk semakin kuat anda mengerang. Tetapi dia masih dengan sikapnya dan melakukannya dengan selembut yang boleh sebagaimana yang telah dia janjikan. Dia merenung jauh ke dalam mata anda dan mahu anda percayakannya.

Ini bukanlah kali pertama bagi dirinya. Dia terus tersenyum dan anda memberi lebih ruang masuk kepadanya. Anda mula merayu agar dia mempercepatkannya. Tetapi dia masih lagi melakukannya dengan perlahan agar anda merasakan kesakitan yang paling minimum. Semakin dalam tusukkannya semakin anda merasakan tisu-tisu anda koyak!
Kesakitan makin terasa diikuti dengan sedikit darah mengalir. Dia merenung kepada anda dan bertanyakan adakah ianya menyakitkan?. Mata anda digenangi dengan airmata tetapi anda menggelengkan kepala dan mahu dia terus melakukannya.

Dia meneruskan dengan apa yang patut dilakukan. Terus keluar masuk. Tetapi anda sudah mula merasa kebas dan tidak lagi merasakan apa-apa. Beberapa ketika kemudian anda merasakan sesuatu memancut dan dia mengeluarkannya dari anda. Anda terbaring dengan wajah yang pucat. Dia menghamparkan sekuntum senyuman kepada anda dan mengatakan anda adalah antara yang terdegil tetapi telah memberinya banyak pengalaman. Anda hanya tersenyum tawar dan juga inilah pengalaman pertama anda.

Dengan senyuman yang tawar anda pun mengucapkan terima kasih kepada doktor, kerana mencabut gigi anda.
hehehehhehehehehe....................padan muka........kasi suspen

Wednesday, July 9, 2003

i think most of you guys already read today right? the first news that really shock me is the death of iranian twin, Ladan and Laleh.i have been tracking the progress of this twin for a week ago since they came to Singapore and last two days they had their first surgery...nothing serious happen (in my heart, i just thanks the al-mighty nothing happen to them) until yesterday, when they went for second surgery, both of them had severe bleeding and lost a lot of blood and passed away. Inalilahiwainailaihirojiun. maybe Allah love them more than us...Al-fatihah

IN MEMORY, Ladan(left),Laleh(right)

Tuesday, July 8, 2003

wussup guys, i just wanna share some of funniest jokes i had read...

Jokes 1
Seorang suami bertanya kepada seorang ustaz, " Ustaz, apakah hukumnya seorang suami menjilat kemaluan isterinya?" Maka ustaz pun menjawab, " Boleh tu boleh, tapi.... masin sikitlah!"

Jokes 2
Semasa handak tidur, seorang isteri berkata kepada suaminya.
Isteri : Abang nak tau tak ?
Suami : Apa dia?
Isteri : Perempuan ni lebih kurang macam radio.
Suami : Macam mana tu?
Isteri : Mulut tu jadi speaker.
Suami : Lagi…
Isteri : Tetek kiri sebagai tuner. Tetek kanan sebagai volume…
Suami : ( Suami dia terus mencelah ) Boleh abang cuba on tak?
Isteri : Boleh saja….
Suami : ( Terus menyentuh tetek isterinya ) Tak ada bunyi pun…
Isteri : Nak bunyi macamana. Abang belum cucuk “plug” dia lagi….
Suami : hehe

Pantun Jokes
Hebat wanita terserlah sudah,
Menggendong susu sikit tak tumpah
Hebat lelaki jangan disanggah,
Mengepit telur haram tak pecah.

hebat lelaki terserlah sudah,
body berketul umpama tukul,
hebat perempuan jangan disanggah,
mengangkat gunung bertongkol tongkol.

Sunday, July 6, 2003

korang pernah tak bace novel Kau yg Satu? aku tak ingat la saper penulis die....tapi aku tahu bukan ahadiat akashah [he's one of my fav. writer :) ] However, this novel is also interesting...the plot is about a young girl named Ayu yg terpaksa married a wealthy guy Fiq ( q=qaaf),her father sebenarnyer tak forced her to marry Fiq, due to terhutang budi atas pertolongan fiq's father ( which is a tan sri) dlm semua his problem, dia menerima lama tan sri utk mengahwinkan ayu & Fiq.from ayu prespective pula, she terpaksa terima coz dont want to drop his father water face (air muka..hehe) SO, beberapa weeks after that they're married.korang tahu jer la many problem evolved,coz fiq is a playboy and already got a spare part (Isabella) jd fiq always marah2 ayu all night long until he realized how beautiful ayu is,inner and outer. at last derang pon live happily ever after.of coz la eppi ending...TQ kerna menghabiskan masa membaca entry kali ini yg sungguh merepek and kerepek.

gambar kerepek aku...nyam nyam

Thursday, July 3, 2003

BOsan nie.........nak buat h/w malas.......tulis blog ler.....huhuhuh.......macam biaser ader pg td susah giler nak bgn.....coz chat ngan my bro ......sampai kol 3 a.m giler....aper pasal kete ler......dah tue minat aku cari the latesy malang sungguh nasib badan......animesuki server down......sesaper yg ader the latest one tuh.....ringan2 kan la tulang kasi kat aku......dapat pahala.....uhuhuhuhuh.....
TD gi lions park......dekat jer ngan rumah aku......aku tgk org main ler......teringin gak aku nak raser.......aku tgk derang main.....syok jer......dah ler....leh berendam dalam air yg sejuk tuh.........giler best ler........lagi satu aku teringin giler nak tak der tau kat ner nak rafting......hmmmm....kalau dapat tuh mmg adventurous ler.......summer2 yg bosan nie.....kalu dapat main atas air......mmg best kat sini tak byk lake.......tak best tul........gunung byk ler......tensi2......
Ader sebulan jer lg nak abis summer class....tak sabar aku......lg cepat lg bagus......leh lepak2....ok la dude........later......

Wednesday, July 2, 2003

GIler lamer aku tak update......busy ahhhh.....balik dr minne trus ader summer class....dr kol 10.30 sampai kol 3.00 petang......penat woo......budak2 nie....lepas balik class main badminton......aku tak larat ler.......balik trus tido..zzzzzzzz.....panas giler sejak kebelakangan nie.......huhuuh...namer pon giler...aku tgk cite monkey king......giler lawak la ahhh citer tuh......dah lamer tak tgk...sejak dr mesia dulu...2 tahun dah kot......tak dapat aku tahan gembira sambil melompat2 dpt tgk citer tuh...hahahaah...tipu ahh aku lompat....hhahah.

Thursday, March 27, 2003

aku tak der bende nak tulis...anyway baru balik dari seattle for spring break...korang bole tgk gambar my spring break kat gallery tuh...

Saturday, March 8, 2003


spring break dah nak dekat aper plan korang.. takkan nak dok umah jer kot....rugi la cam aku maybe spring break nih aku nak ke Salt Lake City....then kalu aku ader masa aku nak ker Seattle...tuh kene tgk duit la gak...sebab fulus sudah kurang sekarang aku harap korang bergumbira bila spering break nanti....then jgn sampai lupa diri sudah ler...ok geng chow sin...
p/s: nih lirik lagu lagu ni..

"The Thunder Rolls" (No Fences)

Three thirty in the morning
Not a soul insight
The city's lookin' like a ghost town
On a moonless summer night
Raindrops on the windshield
There's a storm moving in
He's headin' back from somewhere
That he never should have been
And the thunder rolls
And the thunder rolls

Every light is burnin'
In a house across town
She's pacin' by the telephone
In her faded flannel gown
Askin' for miracle
Hopin' she's not right
Prayin' it's the weather
That's kept him out all night
And the thunder rolls
And the thunder rolls

The thunder rolls
And the lightnin' strikes
Another love grows cold
On a sleepless night
As the storm blows on
Out of control
Deep in her heart
The thunder rolls

She's waitin' by the window
When he pulls into the drive
She rushes out to hold him
Thankful he's alive
But on the wind and rain
A strange new perfume blows
And the lightnin' flashes in her eyes
And he knows that she knows
And the thunder rolls
And the thunder rolls

The thunder rolls
And the lightnin' strikes
Another love grows cold
On a sleepless night
As the storm blows on
Out of control
Deep in her heart
The thunder rolls

[3rd Verse:]
She runs back down the hallway
To the bedroom door
She reaches for the pistol
Kept in the dresser drawer
Tells the lady in the mirror
He won't do this again
Cause tonight will be the last time
She'll wonder where he's been

Wednesday, February 26, 2003

utk 4 minggu berturut2x aku ader exam gila la cam nih....tak berenti2x....naik pecah otak aku dok pikir....bila la bole rehat...atleast takder exam for 1 week pon jadi laa....dlm stress nih plak....tetiba aku suka dengar lagu Man Bai - Sebenarnya...aku rase korang pernah dengar lagu die kan? kalu tak pernah tuh buat2x la msg aku kat MSN/YM nanti aku leh kasi kalau aku online....orait geng....nih lirik die

Man Bai

Mungkinkah itu hanya kau berpura
Kata yang lafaz dari bibirmu
Mungkinkah itu hanya seketika
Bagaikan embun di hujung rumput ( 2X )

Katanya hanya aku yang dimimpi
Tiada selainnya dariku
Akan kupadamkan lilin cintamu
Jika kau menolak cintaku ( 2X )

Benarkah apa yang dikau katakan
Makin resah jiwaku
Apa buktinya aku yang kau cinta
Tunjukkanlah oh! kasih
Oh! kasih, kekasih... oh... oh...
Sebenarnya... hati ini sepertimu (2x)

Monday, February 24, 2003

kalau korang perasan..aku rase blogger aku nih bukan utk buat diary kot....tapi dok paste lirik jer...lama2x kang jadi lirik blogger plak...hahaa...anyway...aku letak sebab aku suka dengar lagu especially lagu yg aku ader....ari nih aku nak paste lagu negori sembilan kat ekau semuo....kalu reti nyanyi tuh...bole la nyanyi samo2x...

Ally Noor&Mastura - Apo kono eh jang

jang oo jang,
mano pulak poie budak bertuah ni,
sonyap jo,
siaplah jang oi,
kobau tuh tak boie makan laie,

batu kikir jambatan bosi,
gulai udang sebelango,
cubo mak pikir dalam hati,
sayo nih bujang sudah lamo ai,

apo kono eh jang,
ko monong ajo,
orang ke bulan,
ekau di mano,
muko berpoluh,
apokah rosah,
carian ubek,
penawar duko,

poie lah mandi,
ari dah tinggi,
jangan termonong,
menoman tanggo,
kesawah kito,
menuai padi,
apo dikonang perkaro yang sudah,

Reff 1:

si milah ko gilo kan,
orang dah masuk meminang,
mano den lotak muko,
hondak ko jang di ambil orang,
biar omak cari yang lain,
ompok orang jangan di idam,

haa...tuh lah,
dulu laie den kobar eh,
kojo jang kojo,
ni ke kobun maleh,
kesawah liat pulak tu,

aa omak ni,
sekolah tinggi-tinggi,
takkan ke sawah do,
buek malu jo,

nak anak orang tak payah berduit,
apo nak jadi ko nih jang oi,

abih camno mak,
badan sayo nih aa nak domam rasonyo,

dah den kobakan dulu,
kumpulkan duit,
pinang la copek,
ini kau tangguhan,
kesawah kito,
mengumpul belanjo,
berkonan den si milah,
buek menantu,

Reff 2:

apo laie ko sosalkan,
meraung tak dok guno,
milah kawin minggu dopan,
mlopong kau jang putih mato,
jangan laie di konang-konang,
asyik di konang merano badan,

air di boting,
nga limo manih,
betarok mudo,
biar bercacak,
korih dan lombing,
putih kuning den tarik juo,

ko nak anu nak apo si milah tuh pulak,
jangan jang malu omak,
kito yang susah nanti,

sayo tak kiro,
saya ndak kan juo milah tuh mak,
apo nak jadi jadi lah,

dah dirasuk setan budak ni,
dunio pon tak nampak laie,

ke jelobak ke jelobu,
tuai padi tigo tangkai,
kato ombun den,
kato orang den,
kato ocu den,
podihnyo hati menangung malu,
tak mati badan merasa ai,

apo ko eh jang,

Wednesday, February 19, 2003

selama nih aku dok paste lagu pop jer...kali nih nak paste plak lagu2x nasyid..kasi seimbang sket pengetahuan kita...

Harapan PadaMu Subur Kembali

Wahai Tuhan ku yang Esa
Bila kenangkan QaharMu
Rasa gerun di hatiku
Kerana takutkan seksaMu

HambaMu rasa putus asa
Siapakah dapat bersihkan diri
Dari segala dosa yang memburu
Setiap hari setiap ketika

Tika mengenang GhafarMu
Putus asa tiada lagi
Semangatku pulih kembali
Harapanku subur kembali

Ujian menimpa menekan di jiwa
Tak sanggup meneruskan perjuanganku
MehnahMu itu penghapus dosaku
Mengganti hukumanMu di akhirat

Di waktu mengenang rahmatMu
Terasa diri kurang bersyukur
PadaMu harusku memohon
Moga syukurku bertambah
Alangkah susahnya
Mendidik nafsuku
Yang tidak dapat melihat kebenaranMu
Bantulah hambaMu
Dalam mendidik jiwaku ini

Friday, February 14, 2003


nih nak cite kat korang...pasal bebudak CO....derang ni suma skarang tgh gila tgk cite MAMI JARUM...korang mesti dah tahu kan cite tuh kan? alah...cerita loghat utara ler aper lagik...ader tuh sampai tiap2x ari tgk....aku tak der la tgk tiap2x ari, tapi aku suka dengar lagu anak mami tuh...sebab apa? sebab klakar kot...bila dengar lagu tuh...teringat plak time die nari hindustan tuh...hahaha...mmg lawak gila...nih aku nak paste lirik lagu aku suka...

Mami Jarum- Anak mami

hai anak mami ku sayang,
senyumanmu buat aku tertawan,
siang malam wajah mu ku terbayang-bayang,

malam hari ku asyik merancang,
esok hari nak masuk meminang,
berdebarnya bila mata kita bertentang,

hai jantung hati ku sayang,
senyuman mu oh aku tertawan,
siang malam wajahmu ku terbayang-bayang,

malam hari ku asyik merancang,
bila lagi nak masuk meminang,
berdebarnya bila mata kita bertentang,


sampai bilakah oh sayang,
terpaksa aku memendam,
bimbang hati ini andai kau di kebas orang,

cinta ku bukan mainan,
janganlah engkau sangsikan,
hulurkanlah kunci hati mu padaku sayang,

hai anak mami ku sayang,
lirik matamu sungguh mengancam,
yang penting kasih ku semakin mendalam,
hai anak mami ku sayang,

hai anak mami ku sayang,
senyumanmu buat aku tertawan,
siang malam wajah mu ku terbayang-bayang,

malam hari aku asyik merancang,
esok hari nak masuk meminang,
berdebarnya bila mata kita bertentang,

Wednesday, February 12, 2003


Dah lama plak rase tak update blog aku nih...anyway aku nak ucapkan SELAMAT ARI RAYA AIDILADHA kepada family aku, member yg knal aku dan semua la yg baca blog aku nih...aku mintak maaf kat korang...kalu wat salah harap di ampun kan ok geng? dan pada tuh...aku gak nak ucapkan kan member2x mesia yg dah nak final, good luck utk korang. buat la baik2x...jgn main hentam jer time jawab....chow sin

Thursday, February 6, 2003

sejak akhir2x nih...gila la tempat aku ari2x salji...tensi aku....aku sebenar nyer tak suka sgt salji..pasal tiap2x pagi nak gi klas kene buang salji dari kete...pastuh jln licin..tak leh nak bawak laju2x kalu dah terlewat...however salji nih org kate baik kalu ader kat tempat aku...pasal CO nih mmg drought ader salji maybe bole la sket2x kurangkan cam biase laa aku letak lirik lagu yg aku suka...

Mimpi Yang Sempurna - Peterpan

Mungkinkah bila kubertanya pada bintang-bintang
Dan bila kumulai merasa bahasa kesunyian
Sadarkah aku yang berjalan dalam kehampaan
Terdiam terpana terbata semua dalam keraguan

Aku dan semua yang terluka karena kita

Aku kan menghilang dalam gelap malam
Lepas ku melayang
Biarlah kubertanya pada bintang-bintang
Tentang arti kita

Dalam mimpi yang sempurna

Tuesday, February 4, 2003

today..aku nak letak lagu THe FLY- TeRBANG...lagu indon...tapi bagi aku lagu nih best...kalu korang nak dengar lagu nih...korang bole ker link gallery..and then pilih folder lagu..dlm folder ader lagu tuh...klik jer kat link tuh...orait beb...hayati lagu nih

The Fly - Terbang

Bias sinar di matamu
Indah tebarkan cinta
Semerbak kasihmu
Luluhkan relung hitam

Oh melati mekar mewangi
Menebarkan seri
Masa indah masa biru
Masa bersemi

Ku ingin terbang bersamamu
Dan gapai mentari
Tak ingin lepas
Tak menentu
Jiwa dan batinku
Terangi rasa hatiku yang membeku
Tebari bunga jalanku yang lugu
Untuk diriku (untuk diriku)

Tak'kan sedih kumenangis
Tak'kan pula tertawa
Bayangmu kan s'lalu bersinar
Walau waktu berjalan
Oh melati mekar mewangi
Menebarkan seri
Masa indah, masa biru
Masa bersemi

Ku ingin terbang bersamamu
Dan gapai mentari
Tak ingin lepas
Tak menentu jiwa dan batinku
Terangi rasa hatiku yang membeku
Tebari bunga jalanku yang lugu
Untuk diriku

Ku ingin terbang bersamamu
Dan gapai mentari
Tak ingin lepas
Tak menentu jiwa dan batinku
Terangi rasa hatiku yang membeku
Tebari bunga jalanku yang lugu
oh melatiku (untuk diriku)

Bias sinar di matamu
Indah tebarkan Cinta

Saturday, February 1, 2003

ari nih aku nak letak jer lirik Winter's Sonata - Choumbutho jigumkaji ( from the beginning till now)


Nege orsu obsur gorago ijen gurorsu obdago
jebal guman harago narur dalleji
jongmar ijoborigo shipho dashin borsu obdamyon
narur jabgo inun noui modungor
nega ugo shiphurte mada non narur uroborige mandunika
onugod hanado naui tudero non har su obge mandunungor
niga urgo shiphur te mada nan irohge munojyo borigo manika
amuri ijuryogo erursodo ijur su obge hanika

Jongmar ijoborigo shipho dashin borsu obdamyon
narur jabgo inun noui modungor
nega ugo shiphurte mada non narur uroborige mandunika
onugod hanado naui tudero non har su obge mandunungor
niga bogo shiphur te mada nan irohge munojyo borigo manika
amuri ijuryogo erursodo ijur su obge hanika

Dan hansaramur saranghanunge ithorog himdun irinjur nan jongmar mollasso

Nega ugo shiphurte mada non narur uroborige mandunika
onugod hanado naui tudero non har su obge mandunungor
niga bogo shiphur te mada nan irohge munojyo borigo manika
amuri ijuryogo erursodo ijur su obge hanika

Wednesday, January 29, 2003


sori semalam aku tak tulis pape pon pasal aku sibuk ngan exam fluid....pastuh aku sibuk ngan career day....aku try mintak internship ngan Shell dan Halliburton...baru jer antar resume semalam...tatau la bole dapat ker tak...dengar2x cam susah...kalu susah nampak gaya cam tak dapat laa...anyway, aku try jer laa....kalu dapat bagus,tak dapat pon tak per...lain kali bole cuba lagik...kali nih aku ader letak website adik aku...kalu korang nak tgk bole la gi kat link kat harif...korang leh tgk ler website die...die pakai swift + flash byk...aku bende ni tatau sgt...stakat yg mudah2x bole laa...sini jer la aku nak tulis...chow sin

Tuesday, January 28, 2003

aku tak der aper nak tulis ari nih coz esok aku ader exam fluid mechanics....nak setadi dulu...moga2x aku bole jawab....bye

Monday, January 27, 2003

tadik gi baiki kete member aku...rosak kat bateri...nasib baik tak mahal baiki tuh..dlm 8 doler kot....nih aku nak cite pasal anime yg aku tgk....kalu kotang nak tahu aku slalu tgk cite NARUTO ngan GETBACKERS...dua2x sama best...semalam baru kluar naruto epsd. 16....wahh best btol kali nih...member naruto, si sasuke mati...tapi aku rase die tak mati coz sebab masa last2x tuh die tunjuk preview episode depan yg sasuke tuh mimpi saje....kalu korang nak tgk cite nih..korang leh la dl kat . kat situ byk lagi cite yg korang bole tgk dan dl...kali nih aku letak lirik lagu tupai...lagu klate..yaeh...gomo klate gomo

Halim Yazid

ado seko anok tupa
atah jula mokte
kudung eko perut lapa
jale cari make

kejadie tuhe
dipanggil namo tupa
asanyo dale hute
sejenih mamalia

kalu pasa jakit kot dehe
diolah yang paling panda
jatuh jare jare
kerano dio tok sobar

sepanda panda tupa melopat
jatuh tanoh jugok
nok wi gamba ore jahat
jange telajak bangok

ore jame ari tu
pakat hambat tupa
bimbe ko woh kayu
takut tokde besar

nyo durie duku
kalu de nyo kerik tupa
pendek tahun tu
nyo durie tokde nak jual

ore skampung tupa seko
berambak hari hari
nyo pakat likung nyo pakat pekong
tupa tokleh lari

setakat bedil ado
tupa habih mati
hok ni lah sayo raso
kito sangak rugi

kito manusio
tinggi mano pung kito ngaji
nok wak tupa seko
tentu skali doh tok jadi

lonih kampung atau bandar
jare bulih tengok
bapak tupa ibu tupa
jale bowok anok

raso sie sungguh
tengok seko anok tupa
kerano telajok kuruh
sapa tokleh (nok) niti pagar

bulu bulu pung habih luruh
air mato bera bera
mari dale baruh
bokali kene racun tebaka

Sunday, January 26, 2003


aku baru jer balik dari Flatiron shopping complex, tak beli aper pon...cuma jln2x jer utk lepas bosan...and then terus gi kat Ross cari baju...jumper la sepasang sweater Eddie Bauer....ingat kan murah...tapi mahal la plak...cis....abis budget aku...anyway, tak der aper nak tulis sebab penat sgt jln2x sampai 5 jam...aku nak letak jer lyric lagu yg aku yg aku suka....tapi lagu lama ler...kalu korang nak dengar korang dl la sendri...ok geng...chilled out!

"What is a Youth"

by Nino Rota,

What is a youth? Impetuous fire.
What is a maid? Ice and desire.
The world wags on,
a rose will bloom....
It then will fade:
so does a youth,
so does the fairest maid.
Comes a time when one sweet smile
has a season for a while....
Then love's in love with me.
Some they think only to marry,
others will tease and tarry.
Mine is the very best parry.
Cupid he rules us all.
Caper the cape, but sing me the song,
Death will come soon to hush us along.
Sweeter than honey... and bitter as gall,
Love is a task and it never will pall.
Sweeter than honey and bitter as gall.
Cupid rules us all."

Friday, January 24, 2003

assalamualaikum geng,aper khabar?

aku baru jer abis semayang jumaat nih....kejap jer aku semayang...mana tak nyer, sampai2x org dah nak dekat abis khutbah...lagi pon aku nih malas sket datang awal2x dengar khutbah, pasal aku tak paham ler aper pak imam tuh cakap...derang kasi baik nyer bahasa arab time khutbah....yg last2x baru jer derang translate ker BI...tapi pelik gak aku pasal time bahasa arab tuh bukan main panjang khutbah...bila BI, alah ciput jer..tak sampai 5 minit pon....aku mmg byk bende nak cite, tapi aku cite sket2x la dulu pasal aku ngantok laa time nih....sebab semalam aku tdo lewat...ingat nak wat keje last, kol 12 baru laaa aku setat nak bukak buku salin soalan kate keje last minute ...tapi aku nyer last minute lagi best....sampai gi kelas esok pagi aku buat lagi keje sekolah tuh....dlm kelas cikgu ngajor aku buat keje umah (tiru org lain nyer hw)....hahaha....abis2x kelas tak paham...terpaksa la time weekend bukak buku wat revision...tuh pon tak tentu bukak...cite2x pasal kelas ngan hw nih....luper plak aku cakap kat korang yang tatau lagi aku blajar kat mana....skarang aku blajar kat COLORADO SCHOOL OF MINES....kalu korang tatau kat mana tuh...korang tekan jer link yg aku letak kat belah kanan tuh....nanti tgk la camner sekolah aku.....bukan besar pon...kecik jer...student body pon aku rase dlm 6000++ jer...
kat sini aku amik Petroleum Engineering (PE) bersama ngan 3 org lagi kawan aku...baru2x nih fall ngan spring budak baru pon datang, 4 org semuanya....3 org amik PE dan 1 org amik Geoscience bebudak mesia yg amik PE suma skali 7 org.....apsal aku pilih PE? sebab utama aku amik PE nih pasal gaji die byk... ader la dlm USD5000-USD6000 sebulan utk lepasan universiti....insyallah kalu dah naik Sr. Eng (5 thn lepas tuh) gaji dlm USD10K-20K ...but depend pada kelayakan ngan prestasi keje korang laa...keje baik duit pon baik...tapi keje lain pon ok gak....duit pon masyuk gak....tapi dgn janji korang tak goyang kaki laa time keje nanti...tuh cari nahas namanyer...tak esok lusa kene buang, baru padan muka...hahahaa...ok la geng..aku nak beli lunch dulu...mlm karang aku sambung balik....adios

p/s: terimas pada yg tanda guestbook aku....komen baik/buruk semua aku terima....insyallah ader time aku, tambah la aper yg ader....satu lagik nak mintak maaf kat korang pasal sesetgh link aku tuh lom siap lagik....meybe this weekend aku try buat ok?